woensdag 10 mei 2017

Pop of not so Pink...


Ik heb jullie al wat leuke kaarten laten zien met het Pop of Pink Specialty Designer Paper (Let op! nog verkrijgbaar tot slechts eind mei 2017 zolang de voorraad strekt) in mijn vorige blog post. Door de Pop of Paradise stempel set die ik daar heb gebruikt zijn het vrij vrouwelijke kaarten geworden. Ik ben vandaag weer aan de slag gegaan met het Pop of Pink Specialty Designer Paper. Deze keer heb ik er mannelijke kaarten van gemaakt door het papier te combineren met een stoere stempel set: One Wild Ride. Vandaar ook de keuze voor de titel van dit blogbericht.


Deze kaart zal geen verassing meer zijn, maar ik vind het gewoon zo leuk om deze te maken. Door alleen het zwart witte gedeelte van het design papier te gebruiken krijg je vanzelf een stoere kaart. De afbeelding op de voorkant van de kaart heb ik 2x gestempeld, een deel uitgeknipt en bovenop de ander geplakt.



Voor het eerst heb ik mij gewaagd aan het maken van een slider kaart. Veel van jullie kennen dit soort kaarten vast al en hebben er misschien al een paar gemaakt. Ik was er eerder gewoon nog niet aan toegekomen. Ook deze zijn erg leuk om te maken en te geven. Het is altijd leuk om iets te laten bewegen op een kaart. De slider kaart die ik als eerste wil laten zien is er één waarbij je aan de zijkant aan een stukje karton moet trekken. Als je dat doet gaat de motor rijden komt de tekst tevoorschijn: 'Birthday wishes to the leader of the pack!

 

De laatste kaart is ook een slider kaart. De techniek is hier iets anders dan de vorige kaart. In plaas van een strook karton zit de motor nu vastgeplakt aan een 2 eurocent muntje. Als je de kaart kantelt zal de motor de berg op of af rijden. Je kan hem natuurlijk ook zelf bewegen met je vinger om hem te laten rijden. De 'bergen' heb ik gemaakt met restjes papier waar ik verder niet veel meer mee kon. De wolken die ik heb gestempeld zijn van de stempel set Sprinkles of Life. De motor heb ik in 2 kleuren gestempeld en deze weer gecombineerd om hem meer tot leven te wekken. Door de Bermuda Bay krijg je meteen een frissere look dan de vorige kaarten met Real Red cardstock.

 

Materialen:
- Pop of Pink Specialty Designer Series Paper 141648 -
- One Wild Ride stamp set 141724 -
- Sprinkles of Life stamp set 139971 -
- Layering Circle Framelits Dies 141705
- White Stampin' Emboss Powder 109132
- Heat Tool 129055 -
- Versamark Pad 102282 -
- Tuxedo Black Memento ink pad 132708 -
- Classic Stampin'Pad Real Red 126989 -
- Classic Stampin'Pad Bermuda Bay 131171 -
- Bermuda Bay A4 Cardstock 131286 -
- Real Red A4 Cardstock 106578 -
- Stampin' Trimmer 129722 -
- Paper Snips 103579 -
- Multipurpose Liquid Glue 110755 -
- Stampin' Dimensionals 104430 -

2 opmerkingen:

  1. Zijn weer super leuke kaarten geworden, heel leuk met die "rijdende" motors !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf en lekker stoer!
    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen