zondag 29 mei 2016

Washi Tape


Washi tape. Je kunt het op vele manieren gebruiken. Een envelop dichtmaken, briefjes en foto's leuk inplakken, een simpel stukje ter decoratie, om een glazen potje plakken en ga zo maar door. Ik heb een aantal kaarten gemaakt waar washi tape de hoofdrol in speelt. 4 daarvan hebben we gemaakt tijdens de workshop van afgelopen zaterdag.


Voor deze 3 kaarten heb ik dezelfde techniek gebruikt, alleen heb ik steeds een ander paptroon gebruikt om de mogelijkheden te laten zien. De basis van de kaart is wit, in hetzelfde formaat als de kaart heb ik een gekleurd cardstock (bijpassend bij de washitape) op maat gesneden. Met een schaar kun je het gekleurde cardstock door midden knippen. Op de witte kaart plak je stroken washi tape tegen elkaar aan. Voordat je het gekleurde cardstock op de kaart plakt kun je er nog spetters en een tekst erop stempelen (ik heb de Gorgeous Grunge gebruikt). Je kunt het direct vastplakken met lijm of vastplakken met dimentionals voor meer diepte in je kaart.



Je kunt het ook heel simpel houden. Gewoon 3 schuine stroken washi tape met een grote stempel erop (vastgeplakt met dimentionals) en in de hoeken nog een stempelafdrukje in bijpassende kleuren. De andere kaart is wat bewerkelijker. Het is een shaker card. Het schud gedeelte is gemaakt van 2 stukjes vellum, wat uitgeponste cupcakes en vervolgens aan elkaar vastgeplakt met washi tape. Daaroverheen nog een strookje washi tape en een tekst stempel. Ik heb ook nog een patroon papiertje gebruikt. Hopelijk zijn jullie weer geïnspireerd om je washi tape uit de kast de trekken en er mee aan de slag te gaan.


Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten